تهیه و توزیع آهن آلات صنعتی

تهیه و توزیع آهن آلات صنعتی

تهیه و توزیع آهن آلات صنعتی


تهیه و توزیع آهن آلات صنعتی یکی از فعالیت‌های مهم صنعت ساخت و ساز صنایع فلزی است که  توسط واحدهای صنعتی انجام می‌شود. این شرکت‌ها برای تامین نیازهای مختلف سازندگان، متخصصین و صنعتگران از طریق تولید و توزیع محصولات آهنی صنعتی، از جمله ورق‌های آهنی، نبشی‌های آهنی، لوله های فولادی، میلگردها، پروفیل های فلزی و سایر محصولات فلزی فعالیت می‌کنند.
آن ها بر اساس نوع محصولاتی که تولید می‌کنند، می‌توانند به عنوان تولیدکننده، واردکننده یا عرضه‌کننده بوده و از طریق شبکه فروش خود که شامل نمایندگی‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی هستند، محصولات خود را عرضه کنند. تهیه و توزیع آهن‌ آلات صنعتی با توجه به نوع و کیفیت محصولات، می‌تواند هزینه‌های تولید و ساخت را کم کرده و به ‌اینصورت در هزینه مشتریان صرفه جویی می‌شود، این صنعت، یکی از زیر دسته‌های خدمات ساختمانی و تاسیسات در اقتصاد کشور اهمیت بالایی دارد.

صادرات و واردات آهن آلات صنعتی


صادرات و واردات آهن آلات، علاوه بر تولید و توزیع از فعالیت‌های مهم صنعت فلزات است که اهمیت بالایی دارد، صادرات و واردات صنعتی این محصول به‌ منظور توسعه صنعت فلزات و افزایش رقابت‌پذیری این صنعت در بازار جهانی نقش مهمی دارد.

صادرات این محصول به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب در بازار جهانی، به عنوان اصلی‌ترین منابع درآمدزایی کشورها محسوب می‌شود، در صورتیکه کشوری توانایی تولید و صادرات محصولات فلزی با کیفیت بالا را داشته باشد، می‌تواند در بازار جهانی رقابت کرده و در صورت قیمت رقابتی، درآمدزایی بالایی داشته باشد. به دلیل نیاز صنایع مختلف به ورق و میلگردهای صنعتی، واردات این محصول هم اهمیت بالایی دارد، در صورتیکه یک کشور نتواند به میزان کافی محصولات فلزی تولید کند.
گاهی اوقات فلزات باید از سایر کشورها وارد شود تا نیاز فلزات صنایع مختلف برطرف شود، واردات محصولات فلزی از کشورهای دیگر، می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار داخلی شده و سبب کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت محصولات می‌شود. بطورکلی صادرات و واردات محصولات آهنی صنعتی به عنوان دو فعالیت مهم صنعت فلزات، باعث بهبود وضعیت بازار جهانی شده و به این ترتیب سبب رشد و توسعه این صنعت می‌شود. 



آهن آلات صنعتی


دسته‌های آهن‌آلات صنعتی که در زمینه تولید و توزیع شرکت‌های صنعتی فعال هستند عبارتند از:

همه دسته بندی‌های ورق آهنی، نبشی آهنی، لوله فولادی، میلگرد فولادی، پروفیل فولادی، بلوک آهنی، مفتول فولادی، سیمان آهنی، شبکه فولادی، پیچ و مهره فولادی، میلگرد آجدار، ورق استیل، لوله استیل، میلگرد استیل، پروفیل استیل، فلزات ورقه‌ای، فلزات رنگی، آهن آلات ضد زنگ، فلزات ساختمانی و صنعتی بهداشتی در گروه محصولات آهنی صنعتی هستند.

آهن آلات ساختمانی


لیست برخی از آهن آلات ساختمانی که در صنعت تهیه و توزیع آهن آلات صنعتی استفاده می‌شوند عبارتند از:

1. ورق آهنی:  برای ساخت و نصب درب و پنجره‌های فلزی، درب‌های جداری، پوشش دیواری، نرده‌ها، پله‌ها، تولید آهن آلات و فلزات صنعتی و سایر قطعات ساختمانی استفاده می‌شوند.

2. نبشی آهنی:  برای ساخت و نصب پله‌ها، نرده‌ها، تیرچه‌ها، ستون‌ها، دیوارهای جداری و سایر قطعات ساختمانی استفاده می‌شوند.

3. لوله فولادی:  در سیستم‌های لوله‌کشی، سیستم‌های تهویه مطبوع، آب و فاضلاب و سیستم‌های حرارتی استفاده می‌شوند.

4. میلگرد فولادی: در ساخت و نصب تیرچه‌ها، ستون‌ها، پله‌ها و سایر قطعات ساختمانی بکار می‌روند.

5. پروفیل فولادی: در ساخت و نصب پله‌ها، ستون‌ها، تیرچه‌ها، سقف‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و دیگر قطعات ساختمانی، از این محصول بکار می‌رود.

6. بلوک آهنی: به‌منظور تولید محصولات آهنی و فلزات صنعتی در ساخت دیوارها و قسمت‌های دیگر ساختمان استفاده می‌شود.

7. مفتول فولادی: برای تولید آهن آلات ساخت و نصب نرده‌ها، پله‌ها و سایر قطعات ساختمانی بکار می‌رود.

8. سیمان آهنی: جهت ساخت بلوک‌های ساختمانی و دیوارهای جداری از این محصول  استفاده می‌شود.

9. شبکه فولادی: برای تقویت دیوارهای ساختمانی و بتنی، سازه‌های جداری و سایر استفاده‌های ساختمانی بکار می‌رود.

10. پیچ و مهره فولادی: برای ساخت و نصب سازه‌های فلزی انواع قطعات ساختمانی استفاده می‌شود. 

تاریخ ثبت: 1402/03/16